Set Asthma,Sinus,Alergi,Gegata & Eczema

Set Asthma,Sinus,Alergi,Gegata & Eczema
Set ini khas untuk anda yang mempunyai masalah asthma, sinus, alergi, gegata & eczema. Sesuai untuk semua peringkat sama ada dewasa, remaja serta warga emas. Set ini tidak sesuai untuk mereka yang sedang mengandung kerana ia mengandungi alfalfa.
 

Pek ini mengandungi 3 supplement asas Shaklee iaitu

Alfalfa
Sangat sesuai dalam merawat asma, allergik dan athritis.
Selain kaya dengan klorofil, ia juga merupakan makanan paling lengkap kerana mempunyai 15 mineral, 10 vitamin, 8 enzim dan juga fiber. Ia juga kaya dengan mikronutrien yang membantu sistem badan berjalan lancar.

Vitamin C
-Imunisasi badan

B Complex 
-melancarkan pengaliran oksigen,menstabilkan hormon & anti stress  
sistem Penyerapan Bioaktif yang unik yang membolehkan Vitaman B lebih mudah diserap oleh sistem tubuh. 
mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh
                                                                                                                            
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease  

Ingin mencuba produk Shaklee? Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms 012-2767170. 
FREE consultation… Jangan tunggu lagi!!

Travel With EBM

EBM adalah singkatan kepada Expressed Breast Milk…Ibu2 yang menyusukan anak dan bekerja pastinya tak rasa janggal dengan istilah begini.
Zaman sekarang ni tak jadi hal sudah. Dua tahun lepas..bila pi kursus intensif kat USM..Izan buang macam tu jer susu yang di pam. Macam-macam rasa dalam kepala ni.. Malu ada,segan ada..cammanalah aku nak buat dengan ‘susu’ ni.
Alhamdulillah,tahun ni rasa ‘bangga’ pun ada sebab Izan berjaya juga bawa pulang ‘hasil’ selama 2 minggu kat USM.

Bekas Polistirena yang Izan guna

Nak tau apa TIPS nya ?

  • fikir POSITIF ….
    DULU takut2 nak buat keputusan. Boleh ker nak simpan susu ni?Nak simpan macam mana? Nak bawa macam mana ? Lecehlah..pam buang sudah…banyak sangat fikir…RUGI nya kan?
    KALI NI..apa nak jadi jadilah…google sana sini..cari info nak handle EBM
  • Jangan MALU
    DULU malu nak jumpa ngan mak cik kantin kat USM tu..yelah..kita nak tumpang susu..kot2 dia geli ker…
    KALI NI…tak tau malu dah..walaupun sebenarnya malu2 jugak!hehehe…
    dengan selambanya saya cakap dengan ‘adik bujang’ kat kantin..
    “Akak nak tumpang susu blh dik ?? Anak akak menyusu badan lagi ….
    Alhamdulillah ..dipermudahkan…lama2 ‘adik bujang’ pun dah dah pandai tegur
    “Nak simpan susu kak ?”
    Doa saya, mudah-mudahan satu hari nanti dia akan ‘tarbiyah’ kan adik beradik,kekawan & pastinya isteri dia..menyusukan anak taklah se’susah’ yang disangka
  • Doa pada ALLAH
    Sentiasa doapada Allah, mohon dipermudahkan segala urusan.
    Alhamdulillah…minggu pertama..ada kawan yang nak pulang ke Bangi,so dapatlah saya tumpang Edisi 1 susu yang di pam.
    Edisi ke 2 dibawa pulang dengan Air Asia…Jangan bimbang kawan2..penerbangan domestik benarkan kita bawa EBM …Dengan bangganya saya membawa ‘kotak polisterene’ itu naik flight.

Apa yang Izan nak kongsikan di sini hanyalah,apa pun yang terjadi..kita kena fikir POSITIF…setiap kesusahan pasti ada KESEMPATAN…Kalu rasa tak mampu buat sesuatu..MINTA  BANTUAN kawan-kawan. DOA dan doa..InsyaAllah dipermudahkan segala urusan.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease  

Ingin mencuba produk Shaklee? Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms 012-2767170. FREE consultation… Jangan tunggu lagi!!

‘Kedinginan’ dan Vitamin Cinta

Biasa dengar tentang ‘kedinginan’ ?
Kedinginan di sini bukanlah bermaksud rasa sejuk sebab hujan atau sebab dok melepak kat Cameron Highland yer!hehehe

Di kalangan ibu2, masalah kedinginan sering berlaku kerana

  • letih menguruskan keluarga
  • waktu rehat yang tak menentu

Bagi ibu yang menyusukan, peningkatan hormon prolaktin berbanding hormon estrogen di sepanjang tempoh penyusuan turut menyumbang kepada masalah ‘kedinginan’.
Estrogen atau juga dikenali sebagai ‘hormon perempuan’ amat penting untuk meningkatkan ‘keinginan’ si isteri terhadap suami. Jika dibiarkan berpanjangan, ini boleh menyumbang kepada masalah yang lebih besar kelak. .

Pengambilan suplemen tertentu sangat membantu ibu2 menghadapi situasi ini.
Vitamin E atau ‘vitamin cinta’ adalah antara agen peyelamat yang telah terbukti keberkesanannya.

Ini fakta yang Izan ambil dari blog blog Aula

Kebanyakan lelaki yang mengambil Vitamin E sekurang-kurangnya seminggu sekali akan mempunyai lebih tenaga dan menikmati hubungan suami isteri berbanding yang tidak mengambilnya.
Manakala wanita pula yang mengambil sekurang-kurang nya selama tiga bulan, akan membantu meningkatkan “sexual desires dan menikmati hubungan CINTA dengan lebih baik.
Antioksidan yang seimbang dalam VITAMIN E bertindak menghalang penghasilan radikal bebas akibat tekanan. Nitrik oksida membantu pelancaran darah di alat sulit lelaki dan membantu ereksi yang lebih baik. Maka VITAMIN-E memang terbukti membantu lelaki terutama yang mengalami tekanan akibat kerja atau masalah kesihatan.
Pengambilan VITAMIN-E berdosage tinggi iaitu 600-800 IU setiap hari membantu badan wanita menghasilkan estrol dan progesterone untuk mengimbangi lebihan estrogen dalam badan. Kondisi di mana “estrogen berlebihan” akan menyebabkan symptom PMS, seperti risau, kembung perut, sakit kepala, sengugut dan “mood swings”, yang sememangnya akan menganggu keadaan diri seorang wanita.

Vitamin E juga antara pilihan izan setiap hari.Tak cuba tak tahu kan ?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease  

Ingin mencuba produk Shaklee? Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms 012-2767170. FREE consultation… Jangan tunggu lagi!!

Vitamin E dan Penyusuan

Melalui pembacaan izan, vitamin E ni sebenarnya memberikan banyak kelebihan kepada ibu2 yang menyusukan bayi. Ibu2 bukan hanya cantik di ‘luar’ tapi di ‘dalam’juga.

‘E’ for Everything

Jom kita baca apa kata Kak N di blog beliau,

1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat.Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin e mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser. Pengalaman ibu sendiri bila mengalami bengkak susu yang ketara, ibu akan mengambil dua biji vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct.
Seorang teman sebelum ini mengalami masalah dimana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. Ini kerana Vitamin e membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.

3. Vitamin e sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman ibu, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Membantu mengatasi masalah saraf belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka. Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten  membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat  pre-menstrual.

So,apa lagi…jom cari Vitamin E 🙂

 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease
Ingin mencuba produk Shaklee? Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms 012-2767170. FREE consultation… Jangan tunggu lagi!!

Shaklee Halal 2012

Alhamdulillah…sijil halal Shaklee untuk tahun 2012 telah dikeluarkan. Shaklee diperakui halal oleh Islamic Services of America (ISA). ISA merupakan badan Islam yang diiktiraf oleh Jakim. Kawan2 blh rujuk pada lampiran yg izan ambil di laman web Portal Rasmi Halal Malaysia & Shaklee.
Sumber :

Sijil Halal Shaklee 2012

Islamic Services of America

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease  

Ingin mencuba produk Shaklee? Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms 012-2767170. 
FREE consultation… Jangan tunggu lagi!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
1 2