DiariSihat.com Opening Giveaway

DiariSihat.com nak buat Opening Giveaway ????

Betul..DiariSihat.com nak buat giveaway untuk semua fan yg disayangi

Macam mana cara nak join ???

1) ‘Like’ Page or Follow Blog DiariSihat.com

page : FB page DiariSihat.com
blog : Blog DiariSihat.com

2) Share status ini di wall/timeline anda

3) Bilangan penyertaan dikira mengikut ‘kekerapan anda share’

Jika 10 kali anda ‘share’ status ini sepanjang segmen,
maka anda telah membuat 10 penyertaan & peluang anda untuk menang lebih tinggi !!!

Mudah kan ?

Apa hadiahnya ?

“Voucher barangan Shaklee bernilai RM100”

So,anda yg tentukan apa yang anda mahu dari DiariSihat.com

Giveaway ini berlangsung sehingga 
25 Mei 2012

Apa tunggu lagi…Jom sertai kami !!!!!!!!!!

Apa jua yang saya tawarkan adalah bersifat peribadi dan tidak terlibat dengan mana-mana pihak ketiga.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Ingin mencuba produk Shaklee? Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms 012-2767170. 
FREE consultation… Jangan tunggu lagi!!

Foremilk vs Hindmilk

Sebelum cerita panjang, kita tengok dulu gambar kat bawah ni.
Satu cair dan satu lagi pekat kan ?
Kiri (FOREMILK) Kanan (HINDMILK)
Apakah PERBEZAAN antara hindmilk dan foremilk
Foremilk

  • Susu yang berada di ‘hadapan’ kilang susu ibu (bahagian dalam breast)
  • Tinggi kandungan air dan nampak lebih cair
  • Warna kehijauan atau kebiruan  
  • Mengandungi karbohidrat,protein dan vitamin
Hindmilk
  • Susu yang berada di ‘belakang’ kilang susu ibu (bahagian dalam breast)
  • Lebih pekat
  • Warna lebih pekat berbanding hindmilk
  • Mengandungi kalori dan lemak yang lebih tinggi

Kedua-dua jenis susu ini SANGAT PENTING kerana mempunyai FUNGSI yang BERBEZA

Foremilk

  • Menghilangkan rasa haus pada bayi dan kanak kerana kandungan air nya yang tinggi. Sebab itu bayi berumur bawah 6 bulan TIDAK PERLU diberikan AIR MASAK.
  • Mengandungi vitamin, karbohidrat, laktosa dan laktosa yang penting untuk sumber tenaga serta perkembangan otak bayi dan kanak-kanak

 Hindmilk

  • Mengenyangkan bayi dan kanak-kanak kerana kandungan kalori dan lemak yang lebih tinggi.
  • Menggalakkan tumbesaran bayi dan kanak-kanak

Oleh itu, pastikan payudara dikosongkan sepenuhnya sama ada semasa penyusuan atau sesi pam untuk memastikan foremilk dan hindmilk diperolehi oleh bayi.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Ingin mencuba produk Shaklee? 
Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms 012-2767170. 
FREE consultation… Jangan tunggu lagi!!

Kulit Halus dengan ESP

Bagaimana Energizing Soy Protein (ESP) membantu kulit jadi halus mulus berseri ?

Keyword nya adalah PROTEIN

Protein sangat penting untuk

  • MEMBINA sel-sel baru
  • MERAWAT sel- sel rosak@cedera
  • MENGGANTIKAN sel-sel lama@tua

Sel adalah unit asas dalam badan kita.Sel yang sihat lebih mudah menyerap zat yang diperolehi sama ada daripada makanan atau suplemen yang kita ambil


Kelebihan ESP berbanding protein lain :

  • Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian, 
  • Mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga 
  • Berasakan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol 
  • Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif
  • Membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormone yang sempurna. 
  • Membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah. 
  • Kandungan lemak dlm ESP sangat minum iaitu (1gm) Dan Tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah. 
  • Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet

Jom tengok apa kata Mala tentang ESP dan Set Kecantikan Shaklee

 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease  

Ingin mencuba produk Shaklee? Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms 012-2767170. 
FREE consultation… Jangan tunggu lagi!!

Selamat Hari Guru

Selamat Hari Guru untuk guru2 semua. Cikgu2 semua mesti seronok sebab meja penuh dengan hadiah dari anak murid tersayang.Izan sendiri tak cukup tangan malam tadi nak membungkusz’hadiah2 comel’ untuk cikgu..Ikutkan hati nak bagi ‘vitamin Shaklee’ je supaya cikgu2 kekal sihat dan cantik di samping mendidik anak bangsa.Boleh gitu 🙂

12 tahun dulu Izan hampir2 jadi seorang guru bertauliah bila menerima tawaran melanjutkan pelajaran di maktab perguruan. ‘Bak’ yg beria-ia nak Izan jadi cikgu. Tapi, Izan tolak sebab nak sambung belajar kat tempat lain. Mungkin memang bukan rezeki Izan di sana. ‘Bak’ nampak kecewa tapi, Alhamdulillah angah menyambung impian ‘bak’. Sekarang rasa lega sikit sebab ada juga guru bertauliah dalam keluarga kami.
Izan cikgu di rumah sahaja.Cikgu Shaklee pun OK juga!hehehe

Khas untuk guru2 semua. Hubungi Izan segera. 
Hari ini sahaja tau !!Ada offer menarik untuk anda!!!
Cepatttttt :))))

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease Ingin mencuba produk Shaklee? Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms 012-2767170. FREE consultation… Jangan tunggu lagi!!

Rumahku Bersawang

Hahaha! Ini bukan rumah saya yer !
Cukuplah utk menggambarkan beginilah buruknya rumah yg tak terurus,tak terkemas.
Oppss…rumah saya pun KADANG2 bersepah juga …
tp taklah sampai tahap bersawang segala 🙂
Sebenarnya, blog Izan ni yg bersawang. Cuba tgk last entry..ada 2 minggu jugak lah.
Nampaknya Izan kena urus masa cara CHECKLIST la..
Tak boleh ikut TIMETABLE..
Rigid sangat and lastly..satu apa pun tak buat.
InsyaAllah …lepas ni lebih banyak perkongsian kita bersama ye!
At least..1 hari 1 entry..
Wah3x…ala2 konsep 1 Malaysia plak! I like 🙂

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease  

Ingin mencuba produk Shaklee? Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms 012-2767170. 
FREE consultation… Jangan tunggu lagi!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...