Shaklee di Gunung Stong bersama DiariSihat.com ..Day 3

Akhirnya kita di siri terakhir Shaklee di Gunung Stong bersama DiariSihat.com
Untuk siri 1 anda boleh ke sini
Untuk siri 2 anda boleh ke sini
 

13 April 2014, 5.30am
tersedar dari tidur…terasa nak…alamak……
mana lampu picit aku..? 
ok..pinjam..huh…lega…
semua peserta bangun awal…nak ambik sunrise view

matahari naik gunung stong
aku ambil peralatan perang aku bersama-sama En. Hardi….
siapkan…JOM…
Hasilnya…8 ekor tengas saiz baby…setelah selesai memancing,kami bersiap untuk pulang/turun….siapkan lagi bancuhan air “dadah” ( kata geng badminton aku)..
jom turun…


Perjalanan turun memakan masa 1 jam 30 minit….
berehat, bersihkan diri dan bersiap sedia ke stesen KTMB Dabong.
Jam 9.15 malam kami memulakan perjalanan pulang.badan dah penat…
nak ZzZzZzZz makan 2 biji Ostematrix 1 Vita E dan ZzZzZzZz…
14.4.2014,8.30pagi
Tiba di stesen KTMB kajang….naik bas dan terus ke MPOB…

 

Begitulah perjalanan che abang sayang bersama rakan-rakan dan www.diarisihat.com dari Kajang ke Gunung Stong. Walaupun izan tak ikut sekali dapat juga berkongsi pengalaman dan cerita hasil tulisan che abang.

Harap2 lepas ni che abang tak serik lagi menulis ya 🙂

 

Ingin mencuba produk Shaklee? 
Email : i_izan@yahoo.com 
Sms/whatsapp : 012-2767170. 
ID shaklee: 852405

Shaklee di Gunung Stong bersama DiariSihat.com ..Day 2

sambungan hari pertama di Dabong

12 April 2014 jam 8.30 pagi

DABONG
Disambut oleh guide kami En.Hadi dan abg Lan…sebelum aktiviti bermula kami bersarapan….aku order nasi kerabu dan air teh o panas…harga RM 3.40.Sambil bersarapan ketua kami berbincang dengan guide tentang aktiviti hari ni.
Hasil perbincangan, sebelum mendaki teroka 3 gua dahulu iaitu Gua Pagar,Gua Keris dan Gua Gelap.

Selepas sarapan teringat bekal isteri aku owner www.diarisihat.com


errrr….apa nak ambik dulu ni…ok…2 biji Ostematrix dan sebiji CoQ Health….air? standby 2 botol air mineral….Apabila semua telah siap sedia,kami seramai 27 orang peserta,pelbagai umur,kerektor menaiki van menuju ke gua.aktiviti caving pun bermula…

Tamat aktiviti gua.naik van semula dengan baju yang kotor menuju ke stesen KTMB,Dabong…

Berehat sebentar..ambil makanan untuk makan tengah hari,ambil beg masukkan ke dalam van semula dan teruskan perjalanan selama 15 minit ke Kaki Gunung Stong.setelah tiba disana,makan dulu,bahagikan bahan-bahan untuk memasak di atas nanti.hehehe….aku ambil kacang panjang.

Setelah semuanya selesai,aku bancuh Perfomance Drink untuk mendaki nanti..doa dah di baca….dengan Bismillah…pendakian bermula….


En. Hadi di hadapan.Tiba di kawasan air terjun…..rehat seketika…..
kaki ok lagi..boleh lagi ni…..kami meneruskan pendakian.
kali ni abg lan pula di hadapan…….berehat lagi di wakaf ….perghhhhh……minum air yang dibancuh tadi..ambil angin,selepas 10 minit,pendakian diteruskan lagi….
air terjun stong
selepas hampir 1 jam kami sampai di kem Baha..
 

Tapi sebelum itu aku dapat panggilan dari walkie talkie memberitahu bahawa seorang peserta kejang otot…ermmm….ok..Di Kem Baha,aku diminta untuk memilih tapak perkhemahan sambil menunggu peserta lain …. 30 minit selepas kami sampai,barulah semua peserta dapat berkumpul di sini …acara mendirikan khemah pun bermula…

Ada yang mengambil kesempatan untuk mandi….aku biasalah,siapkan tempat tidur dulu…..setelah semuanya siap,barulah turun sungai untuk membersihkan diri..Peserta yang berpangkat ibu,mak,mama dan anak dara memulakan upacara memasak….menu?


biasalah menu dalam hutan… sardin,telur goreng dan sayur kacang panjang…


Alhamdulillah…..kenyang …..sebelum ZzZzZz…..kami minum teh o panas……aku?
2 biji Ostematrix dan sebiji Vitamin 

……Selamat malam…….ZzZzZz……..
 

Ingin mencuba produk Shaklee? 
Email : i_izan@yahoo.com 
Sms/whatsapp : 012-2767170. 
 ID shaklee: 852405

Shaklee di Gunung Stong bersama DiariSihat.com ..Day 1

Kali ni ada entry khas daripada penulis jemputan@abang sayang yang baru turun gunung minggu lepas. Kita tengok apa cerita dia kat sana.
 
Alkisahnyaaaaa………
 
Setelah bertahun dicabar oleh seorang rakan…akhirnya pada 11 april 2014aku menyahutnya…ke mana?..
dabong
Gunung Stong,Kelantan
sebab tak pernah mendaki,pelbagai pertanyaan terlintas….
boleh ke aku panjat gunung? mampukah aku? 
dalam ya tak ya 
barang-barang semua pun dah siap sedia termasuk ubat-ubatan 
( dah dilantik sebagai medic )
beg panjat gunung
11 April 2014,9.00 mlm
Naik keretapi dari Kajang ke Dabong,Kelantan…
dalam keretapi tak perlulah nak cerita ….


 

Dah malam..mata pun mengantuk….apa lagi…ZzZzZz..

bersambung di hari kedua di Dabong

Ingin mencuba produk Shaklee? 
Email : i_izan@yahoo.com 
Sms/whatsapp : 012-2767170. 
 ID shaklee: 852405

Shaklee Offer April 2014 : Shaklee Ostematrix

offer shaklee mac 2014

PROMO BELI 6 PERCUMA 1 

Beli 6 botol Ostematrix Shaklee dapat 

FREE 1 botol Ostematrix Shaklee 

OSTEMATRIX……BUKAN SEKADAR KALSIUM

Ingin mencuba produk Shaklee? 
Email : i_izan@yahoo.com 
Sms/whatsapp : 012-2767170. 
 ID shaklee: 852405
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...