Set Kasih Sayang

Teringat pula kisah dulu-dulu. 10 tahun lepas kan tengah musim filem-filem pendek dibuat ala2 tekemovie dalam bentuk CD. Time ni org tak minat sangat tengok filem kat pawagam. Ramai yang beli CD & tengok kat umah jer. Salah satu cerita yg Izan suka “Siapa tak sayang bini?’. Tapi, ingat2 lupa ceritanya. Tang badul jadi hero tu jer ingat.

Wahhhh…jauh melencong plak. Sebenarnya nak cerita pasal Set Kasih Sayang. Set Kasih Sayang ni khas untuk suami isteri yang saling menyayangi. Macam saya dgn Encik I!hihihi

Set ni boleh dikongsi bersama-sama. Vitamin E dan Alfalfa adalah antara suplemen yang amat penting untuk mengikat kasih suami isteri. Lebih-lebih lagi bila usia perkahwinan semain bertambah. Masing2 kekadang lupa nak melihat diri dan pasangan. Banyak masa ditumpukan pada anak2 yang sedang masa. Tak salah, tapi sedarkah kita suatu hari nanti suami atau isteri inilah yang akan terus bersama kita ke akhir usia ?

Wahhhh…mula melencong lagi. Sebelum terlajak, mari kita tengok kepentingan vitamin E dan alfalfa dalam hubungan suami isteri.

  • Alfalfa merawat masalah keputihan pada wanita. 
  • Sifatnya yang mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti Kacip Fatimah, maka ia membantu dalam “hubungan” suami isteri (enhance libido). 
  • Malah, ada juga yang mengaitkannya dengan membantu pembesaran payudara.
Ini pula fakta yang Izan ambil dari blog blog Aula
  • Kebanyakan lelaki yang mengambil Vitamin E sekurang-kurangnya seminggu sekali akan mempunyai lebih tenaga dan menikmati hubungan suami isteri berbanding yang tidak mengambilnya.
  • Manakala wanita pula yang mengambil sekurang-kurang nya selama tiga bulan, akan membantu meningkatkan “sexual desires dan menikmati hubungan CINTA dengan lebih baik.
  • Antioksidan yang seimbang dalam Vitamin E bertindak menghalang penghasilan radikal bebas akibat tekanan.
  • Nitrik oksida membantu pelancaran darah di alat sulit lelaki dan membantu ereksi yang lebih baik. Maka Vitamin E memang terbukti membantu lelaki terutama yang mengalami tekanan akibat kerja atau masalah kesihatan.

Apa lagi ? Marilah kita berkasih sayang 🙂

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

 Ingin mencuba produk Shaklee? Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms 012-2767170. 
 FREE consultation… Jangan tunggu lagi!!

Set Asthma,Sinus,Alergi,Gegata & Eczema

Set Asthma,Sinus,Alergi,Gegata & Eczema
Set ini khas untuk anda yang mempunyai masalah asthma, sinus, alergi, gegata & eczema. Sesuai untuk semua peringkat sama ada dewasa, remaja serta warga emas. Set ini tidak sesuai untuk mereka yang sedang mengandung kerana ia mengandungi alfalfa.
 

Pek ini mengandungi 3 supplement asas Shaklee iaitu

Alfalfa
Sangat sesuai dalam merawat asma, allergik dan athritis.
Selain kaya dengan klorofil, ia juga merupakan makanan paling lengkap kerana mempunyai 15 mineral, 10 vitamin, 8 enzim dan juga fiber. Ia juga kaya dengan mikronutrien yang membantu sistem badan berjalan lancar.

Vitamin C
-Imunisasi badan

B Complex 
-melancarkan pengaliran oksigen,menstabilkan hormon & anti stress  
sistem Penyerapan Bioaktif yang unik yang membolehkan Vitaman B lebih mudah diserap oleh sistem tubuh. 
mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh
                                                                                                                            
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease  

Ingin mencuba produk Shaklee? Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms 012-2767170. 
FREE consultation… Jangan tunggu lagi!!

OSTEMATRIX booster terbaik selain ALFALFA.

Ramai ibu yang bertukar milk booster halba a.k.a fenugreek terutama apabila en suami mula menegur bau badan isterinya kurang enak. Ditambah apabila si ibu mendapati anaknya tidak serasi dengan susubadan setelah si ibu mula consume  halba. Ramai yang memilih jalan singkat dengan menukar kepada Alfalfa dan Energizing Soy protien untuk dapatkan hasil yang lumayan dan segera namun akhirnya ibu itu mengalah kerana tidak mampu mengatasi masalah tekanan dari luar disebabkan faktor bebanan kerja serta keletihan yang melampau.

Mengapa alfalfa dikatakan milk booster sebenarnya?
Ini kerana alfalfa mengandungi sumber protien dan kalsium serta galian lain yang diperlukan oleh tubuh si ibu untuk menghasilkan susuibu. Namun kandungan protien dan kalsium yang terdapat di dalam alfalfa adalah pada takat minima sedangkan ibu yang menyusu memerlukan protien dan kalsium yang lebih memandangkan ia diperlukan oleh tubuh ibu sendiri untuk membina darah dan memastikan ketumpatan tulang disamping keperluan penghasilan susuibu demi perkembangan dan pembesaran anak yang dikandung ataupun disusukan.

Namun tidak dinafikan, pengambilan Alfalfa adalah tidak digalakkan untuk diteruskan oleh ibu menyusu sekiranya ia memberi mudarat pada bayi terutama apabila mendapati bayi cirit birit serta ibu mempunyai masalah tidak lawas membuang air besar. Maka option lain bagi ibu yang tidak mengambil alfalfa adalah pengambilan kalsium yang mencukupi disamping pemakanan  harian diet yang kaya dengan protien.

Tahukah anda?


Protien

Tahukah anda komposisi utama dalam susuibu adalah protien diikuti oleh kalsium serta vitamin dan zat galian yang lain? semasa menyusu keperluan protien meningkat. Jika anda kurang mengambil makanan daripada jenis protien, ini akan menjejaskan penghasilan susuibu. Protien tambahan boleh didapati dari susu, produk tenusu, telur, daging, ikan, ayam , kacang dan bijiran serta kekacang. Bagi yang mahu mengambil supplement, pastikan anda mengambil protien yang ditulis sebagai non GMO soy kerana struktur genetik soya tidak diubah dan ianya selamat untuk jangka panjang.

Kalsium
Ramai yang memendang remeh tentang pengambilan kalsium. Kalsium hakikatnya bukan sahaja penting ketika hamil malah snagat diperlukan ketika menyusukan bayi. Hal ini kerana pada 3 bulan yang pertama, bayi bergantung sepenuhnya pada susuibu. Kalsium diperlukan untuk menghasilkan susu. Oleh yang demikian, tambahan 1000mg kalsium diperlukan. Jadi sangat digalakkan jika si ibu meminum sekurang-kurangnya 500ml  susu [ kaedah paling senang sukat] atau apa-apa produk tenusu bagi memenuhi keperluan kalsium. sekiranya anda mengambil supplement kalsium, pastikan ianya mengandungi magnesium serta vitamin D agar penyerapan yang baik berlaku dalam badan. Kalsium tablet yang tidak mengandungi kandungan magnesium mahupun vitamin D boleh memberi risiko batu karang di dalam buah pinggang.

Cubalah Ostematrix Shaklee! anda akan rasa perbezaannya!!!!

Vitamin
Disamping itu, ibu yang menyusu memerlukan penjagaan makanan yang seimbang yang mana pengambilan vitamin dan garam mineral lain turut perlu dititikberatkan sebagai contoh vitamin A [ biasa terdapat dalam beta carotene], zat besi, folik asid, vitamin C , B complex demi memastikan keseimbangan kesihatan si ibu, susuibu yang dihasilkan dan ia turut membantu dalam penghasilan susuibu.

Air.
Elemen ini sangat penting dalam diet ibu yang menyusukan anaknya. Badan memerlukan cecair yang secukupnya. Oleh kerana itu ibu menyusu perlu minum air secukupnya. Minumlah berkadaran agar tidak menjejaskan tugas harian. Kita mempunyai 24 jam sehari…maka minumlah dengan istiqamah. Air sangat penting untuk penyerapan vitamin oleh tubuh.

Ingin mencuba produk Shaklee? Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms 012-2767170. 
FREE consultation… Jangan tunggu lagi!!

Alfalfa raja tumbuhan@raja herba

Apakah yang dimaksudkan dengan galactagoge?. Galactagogue ialah HERBA, SUPLEMEN ataupun UBAT (bahan perangsang iaitu DADAH) di mana berfungsi untuk meningkatkan pengeluaran susu terutama bagi ibu-ibu yang menghadapi masalah susu semakin kurang ataupun ibu yang ingin mengadakan susunya sendiri walaupun tidak pernah mengandung.  Di dalam bahasa yang mudah galactagogue ialah penggalak/penambah  susu. Salah satu penggalak/penambah susu yang ingin saya ceritakan pada hari ini ialah ALFAFA.


Siapakah yang boleh mengambil panggalak/penambah  susu ini dan dalam keadaaan apakah si ibu perlu ambil?
  • ibu yang menghadapi kemerosotan susu
  • ibu yang ingin melakukan relaktasi
  • ibu yang ingin mengadakan susu badannya sendiri walaupun belum pernah mengandung kerana ingin mengambil anak angkat
Alfafa dikatakan dapat membantu untuk menghasilkan lebih banyak susu dan ianya dapat memperkayakan kualiti susu badan kita.

“Alfalfa is thought to dramatically help bring the milk in for the nursing mother. It enriches the quality of the milk and is much preferable to other hot beverages, such as regular tea, which can pollute the breast milk. It can be flavored with mint, orange peel, and honey.
Alfalfa is one of the few vegetable sources of Vitamin D. There are about 4740 International Units of Vitamin D per pound of Alfalfa. This is valuable knowledge if a person is unable to take the sun, such as during the wintertime. Taking Vitamin D in Alfalfa is much healthier than drinking it in pasteurized, homogenized, Vitamin-D enriched milk!
A deep-rooted perennial plant of the pea family. The erect, smooth stem grows from an elongated taproot to a height of 12 to 18 inches. Contains organic minerals such as calcium, magnesium, phosphorus, and potassium and almost all known vitamins, as well as very high in chlorophyll”.
 
Pengambilan alfafa

Ianya boleh diambil 2 – 10 biji sehari dengan syarat pengambilan air masak mestilah seimbang kerana alfafa memerlukan kita minum banyak air masak. Jika pengambilan air masak kurang daripada 3 liter ia akan menyebabkan ibu demam. Adakalanya alfafa juga boleh membuatkan bayi mengalami cirit-birit kerana fungsi alfafa juga melawaskan proses perkumuhan.




Alfalfa atau Medicago Sativa merupakan raja segala tumbuhan dan raja segala herba. Ia mempunyai sitem akar yang panjang, iaitu sedalam 20 – 30 kaki ke dalam tanah. Selain kaya dengan klorofil, ia juga merupakan makanan paling lengkap kerana mempunyai 15 mineral, 10 vitamin, 8 enzim dan juga fiber. Ia juga kaya dengan mikronutrien yang membantu sistem badan berjalan lancar.


Kebaikan Alfalfa

1) Galactagouge. Bagus diambil oleh ibu-ibu yang menyusu kerana ia merangsang dan menambah pengeluaran hasil susu ibu (milk booster)

2) Membantu perkumuhan menjadi lebih lawas

3) Membantu membuang angin di dalam badan

4) Termasuk kategori fiber dan mengenyangkan

5) Bagus untuk buah pinggang

6) Sangat sesuai dalam merawat asma, allergik dan athritis

7) Berkhasiat untuk membantu masalah :
* Penyakit Usus (Colon disorder)

* Buah pinggang
* Kencing manis

* Melawaskan usus
* Ulcer
* Fluid retention (sembab)
* Kurang selera

8) Mengandungi 8 enzim yang boleh membantu masalah :
* Penghadaman
* Pencernaan

9) Terkaya dengan klorofil yang dapat membantu masalah :
* Gastrik

* Penyakit kulit (Eczema)
* Kurang darah (Anemia)
* Sembelit

* Badan, nafas dan kaki berbau



10) Promotes pituitary gland function

11) Meneutralkan asid dalam badan (Alkalize’s the body and detorities the body especially the liver)


12) Merawat masalah keputihan pada wanita. Sifatnya yang mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti Kacip Fatimah, maka ia membantu dalam “hubungan” suami isteri (enhance libido). Malah, ada juga yang mengaitkannya dengan membantu pembesaran payudara. Memang sangat bagus diambil oleh wanita dan para isteri


Credit

Ingin mencuba produk Shaklee? Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms 012-2767170. Jangan tunggu lagi!!

Alfalfa Complex

 
Alfalfa merupakan satu gudang zat. Akar tunjangnya yang mengunjur ke bawah sedalam 6 meter untuk mencari pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil dalam amaun yang banyak melalui proses fotosintesis yang semulajadi.

Alfalfa Complex merupakan suatu Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee dalam 1950-an. Kami hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya bioflavonoid, pelbagai mineral surih dan vitamin.

  • Sumber semula jadi dari alfalfa
  • Setiap hidangan mengandungi 300mg kalsium bersamaan dengan segelas susu

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Ingin mencuba produk Shaklee? Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms012-2767170. Jangan tunggu lagi!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
1 2