Shaklee Bantu Kawal Serangan Gastrik

Apa itu Gastrik ?

Penyakit Gastrik atau Gastritis merujuk kepada keradangan pada lapisan dinding perut. Di dalam perut, terdapat satu lapisan mukus semulajadi yang melindungi dinding perut daripada bahan kimia berasid semulajadi yang sangat diperlukan untuk proses penghadaman makanan di dalam perut. Keradangan dinding perut berlaku apabila terdapat bahan asing yang menghakis lapisan mukus pelindung di permukaan perut.
sumber : Utusan Malaysia


Pesakit gastrik akan mengalami simptom seperti sakit perut, hilang selera makan, rasa loya dan muntah-muntah. Lebih serius apabila berlakunya ulser perut dan pendarahan di dinding perut. Pesakit boleh mengalami masalah najis berdarah yang berwarna hitam atau muntah darah.

Apakah punca Gastrik  ?

Gastrik selalunya disebabkan oleh mengambil ubat-ubatan yang tertentu secara berlebihan. Ubat-ubatan tersebut adalah seperti ubat aspirin atau NSAID (non-steroidal anti-inflammatory). Selain itu, penyalahgunaan alkohol dan jangkitan bakteria Helicobacter pylori di dalam perut boleh menyebabkan proses keradangan dinding perut. Gastrik turut boleh disebabkan oleh anaemia, refluks hempedu, penyalahgunaan dadah, meminum racun, stres ekstrem dan jangkitan virus tertentu.


Kenapa izan cadangkan ESP, B complex dan ostematrix untuk pesakit gastrik?

 

ESP 

 

Tinggi kandungan protein serta indeks glisemik rendah. 
Ini membantu kita kenyang lebih lama serta mengelakkan ‘perut kosong’. 
Kebanyakan pesakit diserang  gastrik ketika perut daam keadaan kosong. Selain itu, setiap hidangan ESP mengandungi  14 gram non-GMO Protein Soya yang turut berfungsi untuk memperbaiki luka-luka pada bahagian dinding perut.
 
Ostematrix 
Mengandungi unsur ‘kapur’ untuk membantu meneutralkan kandungan asid dalam perut. 
Di hospital, biasanya pesakit gastrik akan diberikan MMT untuk merawat masalah ini. 
B Complex 
Sebagai penenang untuk meredakan sakit.
Ia juga membantu mengawal tekanan yg merupakan antara punca gastrik berlaku.
Selain itu, izan juga galakkan ambil Peppermint Ginger Plus untuk mengurangkan ketidakselesaan dalam perut seperti angin, kembung atau rasa sebu yang sering dialami oleh pesakit gastrik. Tidak perlu diambil setiap hari, memadai ketika perut rasa tidak selesa sahaja.
angin,gastrik

Ingin mencuba produk Shaklee? 
Email : i_izan@yahoo.com 
Sms/whatsapp : 012-2767170. 
 ID shaklee: 852405

Kepentingan Protein ESP Shaklee

Sejak jadi toke Shaklee, berdering je telepon ni. Tak kira pagi petang siang malam,maklumlah kedai online takde pintu,sebab tu terbuka 24jam. Sampai anak pun tegur bila telepon bunyi,ada orang nak beli vitamin ke mama?

Kawan2 jangan terasa hati pula ye,saya tak rasa terganggu pun malah seronok dapat berkenalan dgn kawan2 baru kat luar sana. Mana yg dapat saya bantu,saya bantu. Kalau saya silap tolong betulkan.

Panjang plak intro hari ni. Sebenarnya,saya nak kongsi satu dialog yg biasa saya jumpa bila kawan2 call untuk konsultasi produk.
Hari ni kita baca ulangan drama ye 🙂

Tajuk Drama : Kepentingan Protein

Q : Kak…kulit saya ni banyuk parut2 jerawat la..kusam jer nampak,macam2 vitamin dah makan,Vit E lah C lagi,tanyalah…mana farmasi saya x pergi lagi ?

A : Adik tak cukup protein ni

Q : Protein tu apa kak ?

A : Protein tu penting utk pembentukan sel baru & rawat sel2 yang rosak. Sel baru ni perlukan makanan untuk terus sihat. Masa ni, barulah adik makan vitamin2 lain, Vit E, C & B tu semua makanan dia la. Kalau sel tak sihat samalah macam kita…orang sakit..lambak apa pun tak lalu makan kan ?

Q : Ye lah kak, so apa cdgn akak

A : Apa lagi ? Shaklee ESP Soy Protein la dik !Nak cantik,nak kurus, nak apa pun…kasi sel hidup & sihat dulu

Q : OK kak, ESP 10 ! semua org kena try ni 

Hehehe…begitulah kesudahan ceritanya. Ramai yang ingat pengedar2 Shaklee ni saja nak kejar sale.Sikit2 suruh beli ESP. Walhal anda tak tau betapa pentingnya protein tu kan

Ok la… kita jumpa lagi di episod lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...