Shaklee Offer Februari 2017 : Ostematrix Dan Vitalea For Children

Shaklee Offer Februari 2017 : Ostematrix Dan Vitalea For Children
Promosi pilihan ramai dah kembali lagi !

Ostematrix

  • Buy 6 Free 1
  • Buy 2 bottle at 5% discount

Kalau tanya kat saya pun ostematrix ni sekejap je boleh simpan dalam stok. Orang kata produk laku keras, tua muda lelaki perempuan semua cari ostematrix.

Yang selalu letih-letih, sakit badan ostematrix lah yang dicarinya.
Yang selalu kejang otot cramp, ostematrix lah yang dicarinya.
Yang tak suka minum susu tapi sayang tulang dan gigi, ostematrix lah yag dicarinya.
Sampaikan yang tak lawas buang air besar pun cari ostematrix.

Memang banyak fungsi dan kelebihannya seiring dengan tagline Ostematrix Bukan Sekadar Kalsium

Boleh klik sini untuk lebih info mengenai Ostematrix

 

 

Vitalea For Children 

  • Buy 3 FREE 1

Yang vitalea for children pun tak kurang hebatnya. Multivitamin untuk kanak-kanak ni berperisa ala-ala masam anggur. Multivitamin sangat penting untung kanak-kanak terutama sekali yang memilih makanan atau mudah jatuh sakit. Penting untuk kita memastikan mereka mendapat nutrisi yang lengkap untuk kesihatan yang optimum.

Boleh klik sini untuk lebih info mengenai Vitalea For Children

Ingin mencuba produk Shaklee?
Nak join biz Shaklee ? 
sms/whatsapp/call : izan 012-2767170 
email : diarisihat@gmail.com

Shaklee di Gunung Stong bersama DiariSihat.com ..Day 2

sambungan hari pertama di Dabong

12 April 2014 jam 8.30 pagi

DABONG
Disambut oleh guide kami En.Hadi dan abg Lan…sebelum aktiviti bermula kami bersarapan….aku order nasi kerabu dan air teh o panas…harga RM 3.40.Sambil bersarapan ketua kami berbincang dengan guide tentang aktiviti hari ni.
Hasil perbincangan, sebelum mendaki teroka 3 gua dahulu iaitu Gua Pagar,Gua Keris dan Gua Gelap.

Selepas sarapan teringat bekal isteri aku owner www.diarisihat.com


errrr….apa nak ambik dulu ni…ok…2 biji Ostematrix dan sebiji CoQ Health….air? standby 2 botol air mineral….Apabila semua telah siap sedia,kami seramai 27 orang peserta,pelbagai umur,kerektor menaiki van menuju ke gua.aktiviti caving pun bermula…

Tamat aktiviti gua.naik van semula dengan baju yang kotor menuju ke stesen KTMB,Dabong…

Berehat sebentar..ambil makanan untuk makan tengah hari,ambil beg masukkan ke dalam van semula dan teruskan perjalanan selama 15 minit ke Kaki Gunung Stong.setelah tiba disana,makan dulu,bahagikan bahan-bahan untuk memasak di atas nanti.hehehe….aku ambil kacang panjang.

Setelah semuanya selesai,aku bancuh Perfomance Drink untuk mendaki nanti..doa dah di baca….dengan Bismillah…pendakian bermula….


En. Hadi di hadapan.Tiba di kawasan air terjun…..rehat seketika…..
kaki ok lagi..boleh lagi ni…..kami meneruskan pendakian.
kali ni abg lan pula di hadapan…….berehat lagi di wakaf ….perghhhhh……minum air yang dibancuh tadi..ambil angin,selepas 10 minit,pendakian diteruskan lagi….
air terjun stong
selepas hampir 1 jam kami sampai di kem Baha..
 

Tapi sebelum itu aku dapat panggilan dari walkie talkie memberitahu bahawa seorang peserta kejang otot…ermmm….ok..Di Kem Baha,aku diminta untuk memilih tapak perkhemahan sambil menunggu peserta lain …. 30 minit selepas kami sampai,barulah semua peserta dapat berkumpul di sini …acara mendirikan khemah pun bermula…

Ada yang mengambil kesempatan untuk mandi….aku biasalah,siapkan tempat tidur dulu…..setelah semuanya siap,barulah turun sungai untuk membersihkan diri..Peserta yang berpangkat ibu,mak,mama dan anak dara memulakan upacara memasak….menu?


biasalah menu dalam hutan… sardin,telur goreng dan sayur kacang panjang…


Alhamdulillah…..kenyang …..sebelum ZzZzZz…..kami minum teh o panas……aku?
2 biji Ostematrix dan sebiji Vitamin 

……Selamat malam…….ZzZzZz……..
 

Ingin mencuba produk Shaklee? 
Email : i_izan@yahoo.com 
Sms/whatsapp : 012-2767170. 
 ID shaklee: 852405

Shaklee Bantu Kawal Serangan Gastrik

Apa itu Gastrik ?

Penyakit Gastrik atau Gastritis merujuk kepada keradangan pada lapisan dinding perut. Di dalam perut, terdapat satu lapisan mukus semulajadi yang melindungi dinding perut daripada bahan kimia berasid semulajadi yang sangat diperlukan untuk proses penghadaman makanan di dalam perut. Keradangan dinding perut berlaku apabila terdapat bahan asing yang menghakis lapisan mukus pelindung di permukaan perut.
sumber : Utusan Malaysia


Pesakit gastrik akan mengalami simptom seperti sakit perut, hilang selera makan, rasa loya dan muntah-muntah. Lebih serius apabila berlakunya ulser perut dan pendarahan di dinding perut. Pesakit boleh mengalami masalah najis berdarah yang berwarna hitam atau muntah darah.

Apakah punca Gastrik  ?

Gastrik selalunya disebabkan oleh mengambil ubat-ubatan yang tertentu secara berlebihan. Ubat-ubatan tersebut adalah seperti ubat aspirin atau NSAID (non-steroidal anti-inflammatory). Selain itu, penyalahgunaan alkohol dan jangkitan bakteria Helicobacter pylori di dalam perut boleh menyebabkan proses keradangan dinding perut. Gastrik turut boleh disebabkan oleh anaemia, refluks hempedu, penyalahgunaan dadah, meminum racun, stres ekstrem dan jangkitan virus tertentu.


Kenapa izan cadangkan ESP, B complex dan ostematrix untuk pesakit gastrik?

 

ESP 

 

Tinggi kandungan protein serta indeks glisemik rendah. 
Ini membantu kita kenyang lebih lama serta mengelakkan ‘perut kosong’. 
Kebanyakan pesakit diserang  gastrik ketika perut daam keadaan kosong. Selain itu, setiap hidangan ESP mengandungi  14 gram non-GMO Protein Soya yang turut berfungsi untuk memperbaiki luka-luka pada bahagian dinding perut.
 
Ostematrix 
Mengandungi unsur ‘kapur’ untuk membantu meneutralkan kandungan asid dalam perut. 
Di hospital, biasanya pesakit gastrik akan diberikan MMT untuk merawat masalah ini. 
B Complex 
Sebagai penenang untuk meredakan sakit.
Ia juga membantu mengawal tekanan yg merupakan antara punca gastrik berlaku.
Selain itu, izan juga galakkan ambil Peppermint Ginger Plus untuk mengurangkan ketidakselesaan dalam perut seperti angin, kembung atau rasa sebu yang sering dialami oleh pesakit gastrik. Tidak perlu diambil setiap hari, memadai ketika perut rasa tidak selesa sahaja.
angin,gastrik

Ingin mencuba produk Shaklee? 
Email : i_izan@yahoo.com 
Sms/whatsapp : 012-2767170. 
 ID shaklee: 852405

Pil Kalsium Berbahaya ?

Pil Kalsium Berbahaya ?

Secara amnya, jawapan saya adalah YA kerana pengambilan kalsium bermakna pengambilan mineral tambahan dalam tubuh. Kalau salah pilih, bukan manfaat yang kita dapat tapi bala yang kita tempah. Kasar bunyinya kan…Tapi itulah hakikatnya.


Kalsium adalah mineral yang terbanyak terdapat dalam badan kita iaitu lebih daripada 90% bahan keras dalam tulang dan gigi. Ia diperlukan untuk pembentukan dan bagi mengekalkan tulang yang kuat serta gigi yang sihat. Ia juga penting untuk pembekuan darah, penghantaran gerakbalas saraf, dan kontraksi otot. 

Tubuh manusia tidak menghasilkan kalsium tapi kita memperolehi kalsium melalui pemakanan kita.
Kalsium juga disimpan dalan tulang dan gigi kita. Bila keperluan kalsium dalam badan tak dipenuhi, kalsium dari tulang dan gigi ini akan diserap keluar. Sebab itu ibu-ibu mengandung dan menyusukan anak amat digalakkan menambil kalsium tambahan kerana mereka ber’kongsi’ nutrien dalam badan dengan anak-anak. Kalau tak mulalah kita dengar ibu-ibu yang mengadu sakit-sakit atau lenguh badan, mudah letih…gigi berlubang & sakit pulak.

So,macam mana nak pilih kalsium yang baik ?

1. Pastikan pil kalsium yang diambil turut mengandungi magnesium yang mencukupi. Magnesium mengasimilasi kalsium ke dalam tulang dan memperkuatkannya. Nisbah kalsium : magnesium yang terbaik adalah 2:1 untuk fungsi yang optimum.

2. Pastikan kalsium itu juga disertakan dengan vitamin D kerana vitamin D diperlukan untuk penyerapan kalsium yang terbaik. Vitamin D juga tak dihasilkan oleh badan. Kita memperolehi vitamin D daripada cahaya matahari tapi, berapa lamakah kita terdedah dengan cahaya matahari terutama sekali yang bekerja 24jam dalam aircond ye ?

3. Kalsium terbaik adalah kalsium citrate kerana penyerapannya adalah yang terbaik berbanding kalsium lain. Kalsium citrate juga larut dalam air. So, jika ada kalsium berlebihan dalam badan ia mudah dibebaskan melalui air kencing.

4. Mengandungi mangan, copper dan zinc yang membantu mengaktifkan enzim bagi fungsi kepadatan tulang.

5. Mengandugi boron yang membantu dalam metabolisme tulang.

Ini pil kalsium pilihan saya,Ostematrix Shaklee 

 

 Cuba anda lihat kandungannya….adakah memenuhi kriteria yang saya nyatakan ?

Ingin mencuba produk Shaklee? 
Email : i_izan@yahoo.com 
Sms/whatsapp : 012-2767170. 
ID shaklee: 852405 
COD/Self Pick-up istimewa untuk anda yang berada berhampiran Bandar Baru Bangi,Bandar Baru Salak Tinggi,Kota Warisan,Dengkil, Putrajaya,KLIA, Nilai & Sepang

Kalsium Turunkan Berat Badan

 

Menurut kajian, diet yang mengandungi produk tenusu rendah lemak boleh membantu dalam penurunan berat badan. Kalsium yang disimpan dalam sel lemak memainkan peranan yang penting dalam proses penyimpanan dan pemecahan lemak . Sumber kalsium yang terbaik adalah daripada produk tenusu seperti susu skim dan susu rendah lemak.

Jika ingin mengambil suplemen kalsium, pastikan ia juga turut mengandungi  vitamin D, zink, dan magnesium, yang membantu badan menyerap kalsium.

source : http://www.webmd.com/diet/news/20000417/calcium-low-fat-diet

Ostematrix adalah pilihan terbaik untuk mereka yang tak suka minum susu.
Ia mengandungi ciri terbaik untuk penyerapan yang optimum.
OsteMatrix Membekalkan:
  • 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
  • 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
  • 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium

Ingin mencuba produk Shaklee? Email izan di i_izan@yahoo.com atau sms 012-2767170. Jangan tunggu lagi!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
1 2